Forum www.osiedlezdrowa.fora.pl Strona Główna www.osiedlezdrowa.fora.pl
Forum przyszłych i obecnych mieszkańców Osiedla Zdrowa w Wilanowie.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Etap III
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 97, 98, 99  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedlezdrowa.fora.pl Strona Główna -> Etap III
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksaganska




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:03, 21 Paź 2013    Temat postu:

Odpisał mi nasz "najwłaściwszy" administrator. Zapowiada się ze spotkanie bedzie szybciej niż myśleliśmy.
"Witam,
Nie było podwyzki czynszu - to pierwszy plan budżetowy jaki podjęto i pierwsze naliczenia.
do tej pory płacili Państwo ryczałt do firmy Robyg zgodnie z zapisami w umowach przedwstępnych.

Budżet jaki podjęliśmy wydawał się nam rozsądny i stworzony w oparciu o przyszłe realne koszty jakie będzie ponosic Wspólnota Mieszkaniowa, uwzgledniając, iz jest to początek jej funkcjonowania i WM nie ma żadnych pieniędzy na koncie. Należy pamiętac , iz taka nowa WM musi posiadac płynnośc finansową szczególnie iż " startuje " od zera w okresie grzewczym.

Naszym zamiarem jest skonsultowac zaliczki z Państwem podczas zebrania na początku listopada. Niewidzę przeciwskazań aby je ew. zmienic, jeżeli będzie to możliwe."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mtrawka




Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:49, 21 Paź 2013    Temat postu:

Oj to widzę, że Pan Piotr mówi różne rzeczy. Miałem dzisiaj z nim dzisiaj dość długą rozmowę. Niżej informacje jakie uzyskałem:

- po uchwale 7/2013 został podjęta druga zmieniająca wysokość zaliczek. Nie otrzymałem niestety informacji kiedy to się stało. Będzie to o tyle ciekawe, że jestem członkiem wspólnoty od 27 czerwca czyli dzień po podpisaniu pierwszej wersji czyli o wszystkich zmianach powinienem być informowany. Mam jutro otrzymać skan aktualnej,
- strona z uchwałami, która tajemniczo jest w przebudowie od momentu rozesłania informacji o wysokości czynszu jest podobno gruntownie zmieniana,
- nasz zarządca (p-administracja) zgodził się na to by czynsz w lipcu i sierpniu był płacony ryczałtem jeszcze Robygowi - z tych miesięcy nie ma zaliczek na ogrzewanie i wodę. Powoduje to, że siłą rzeczy czeka nas wyższe wyrównanie lub zaliczka ponieważ pieniądze zaczęły być gromadzone wraz z startem sezonu grzewczego,
- stan liczników został spisany podobno 1 września. Nie był przy tym obecny nikt z mieszkańców, nie ma żadnego potwierdzenia.
- na początku listopada ma zostać zorganizowane spotkanie z administratorem w celu omówienia wysokości czynszu, przykład z Branickiego 16 będzie tutaj dobrym argumentem.
- części wspólne nadal nie zostały odebrane od dewelopera ze względu na liczne usterki - warto zgłaszać ewentualne niedoróbki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo007




Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:45, 21 Paź 2013    Temat postu:

mtrawka napisał:
Oj to widzę, że Pan Piotr mówi różne rzeczy. Miałem dzisiaj z nim dzisiaj dość długą rozmowę. Niżej informacje jakie uzyskałem:

- po uchwale 7/2013 został podjęta druga zmieniająca wysokość zaliczek. Nie otrzymałem niestety informacji kiedy to się stało. Będzie to o tyle ciekawe, że jestem członkiem wspólnoty od 27 czerwca czyli dzień po podpisaniu pierwszej wersji czyli o wszystkich zmianach powinienem być informowany. Mam jutro otrzymać skan aktualnej,
- strona z uchwałami, która tajemniczo jest w przebudowie od momentu rozesłania informacji o wysokości czynszu jest podobno gruntownie zmieniana,
- nasz zarządca (p-administracja) zgodził się na to by czynsz w lipcu i sierpniu był płacony ryczałtem jeszcze Robygowi - z tych miesięcy nie ma zaliczek na ogrzewanie i wodę. Powoduje to, że siłą rzeczy czeka nas wyższe wyrównanie lub zaliczka ponieważ pieniądze zaczęły być gromadzone wraz z startem sezonu grzewczego,
- stan liczników został spisany podobno 1 września. Nie był przy tym obecny nikt z mieszkańców, nie ma żadnego potwierdzenia.
- na początku listopada ma zostać zorganizowane spotkanie z administratorem w celu omówienia wysokości czynszu, przykład z Branickiego 16 będzie tutaj dobrym argumentem.
- części wspólne nadal nie zostały odebrane od dewelopera ze względu na liczne usterki - warto zgłaszać ewentualne niedoróbki.


koniecznie umieść nową uchwałę w sieci. ręce opadają, robią co chcą. ja nie widziałem żadnej nowej uchwały, co więcej na stronie pr estate do niedawna była umieszczona jeszcze pierwsza. teraz mogą napisać wszystko, a nie widziałem nigdzie informacji ws. głosowania nad nową uchwałą. chyba nikt mieszkańców z podpisanymi aktami nie informował. ja mam już 3 wersje stawek za części wspólne - zgodnie z pierwszą uchwałą, na informacji z księgowości oraz według nowego planu gospodarczego (bez załącznika o uchwale). każda inna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasia.wia




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Etap III, klatka D

PostWysłany: Wto 9:29, 22 Paź 2013    Temat postu:

pablo007 napisał:
mtrawka napisał:
Oj to widzę, że Pan Piotr mówi różne rzeczy. Miałem dzisiaj z nim dzisiaj dość długą rozmowę. Niżej informacje jakie uzyskałem:

- po uchwale 7/2013 został podjęta druga zmieniająca wysokość zaliczek. Nie otrzymałem niestety informacji kiedy to się stało. Będzie to o tyle ciekawe, że jestem członkiem wspólnoty od 27 czerwca czyli dzień po podpisaniu pierwszej wersji czyli o wszystkich zmianach powinienem być informowany. Mam jutro otrzymać skan aktualnej,
- strona z uchwałami, która tajemniczo jest w przebudowie od momentu rozesłania informacji o wysokości czynszu jest podobno gruntownie zmieniana,
- nasz zarządca (p-administracja) zgodził się na to by czynsz w lipcu i sierpniu był płacony ryczałtem jeszcze Robygowi - z tych miesięcy nie ma zaliczek na ogrzewanie i wodę. Powoduje to, że siłą rzeczy czeka nas wyższe wyrównanie lub zaliczka ponieważ pieniądze zaczęły być gromadzone wraz z startem sezonu grzewczego,
- stan liczników został spisany podobno 1 września. Nie był przy tym obecny nikt z mieszkańców, nie ma żadnego potwierdzenia.
- na początku listopada ma zostać zorganizowane spotkanie z administratorem w celu omówienia wysokości czynszu, przykład z Branickiego 16 będzie tutaj dobrym argumentem.
- części wspólne nadal nie zostały odebrane od dewelopera ze względu na liczne usterki - warto zgłaszać ewentualne niedoróbki.


koniecznie umieść nową uchwałę w sieci. ręce opadają, robią co chcą. ja nie widziałem żadnej nowej uchwały, co więcej na stronie pr estate do niedawna była umieszczona jeszcze pierwsza. teraz mogą napisać wszystko, a nie widziałem nigdzie informacji ws. głosowania nad nową uchwałą. chyba nikt mieszkańców z podpisanymi aktami nie informował. ja mam już 3 wersje stawek za części wspólne - zgodnie z pierwszą uchwałą, na informacji z księgowości oraz według nowego planu gospodarczego (bez załącznika o uchwale). każda inna.



Tak naprawdę to jeszcze nie jest najgorsze. Ostatnio dokładnie zapoznałam się z sytuacjami w poprzednich etapach osiedla zdrowa.... I wychodzi na to że najgorsze przed nami.
Wysyłam do wszystkich dziś upoważnienie- w przypadku gdy ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w spotkaniu - proszę o wypełnienie i wrzucenie do skrzynki 71.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasia.wia




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Etap III, klatka D

PostWysłany: Wto 9:45, 22 Paź 2013    Temat postu:

pablo007 napisał:
mtrawka napisał:
Oj to widzę, że Pan Piotr mówi różne rzeczy. Miałem dzisiaj z nim dzisiaj dość długą rozmowę. Niżej informacje jakie uzyskałem:

- po uchwale 7/2013 został podjęta druga zmieniająca wysokość zaliczek. Nie otrzymałem niestety informacji kiedy to się stało. Będzie to o tyle ciekawe, że jestem członkiem wspólnoty od 27 czerwca czyli dzień po podpisaniu pierwszej wersji czyli o wszystkich zmianach powinienem być informowany. Mam jutro otrzymać skan aktualnej,
- strona z uchwałami, która tajemniczo jest w przebudowie od momentu rozesłania informacji o wysokości czynszu jest podobno gruntownie zmieniana,
- nasz zarządca (p-administracja) zgodził się na to by czynsz w lipcu i sierpniu był płacony ryczałtem jeszcze Robygowi - z tych miesięcy nie ma zaliczek na ogrzewanie i wodę. Powoduje to, że siłą rzeczy czeka nas wyższe wyrównanie lub zaliczka ponieważ pieniądze zaczęły być gromadzone wraz z startem sezonu grzewczego,
- stan liczników został spisany podobno 1 września. Nie był przy tym obecny nikt z mieszkańców, nie ma żadnego potwierdzenia.
- na początku listopada ma zostać zorganizowane spotkanie z administratorem w celu omówienia wysokości czynszu, przykład z Branickiego 16 będzie tutaj dobrym argumentem.
- części wspólne nadal nie zostały odebrane od dewelopera ze względu na liczne usterki - warto zgłaszać ewentualne niedoróbki.


koniecznie umieść nową uchwałę w sieci. ręce opadają, robią co chcą. ja nie widziałem żadnej nowej uchwały, co więcej na stronie pr estate do niedawna była umieszczona jeszcze pierwsza. teraz mogą napisać wszystko, a nie widziałem nigdzie informacji ws. głosowania nad nową uchwałą. chyba nikt mieszkańców z podpisanymi aktami nie informował. ja mam już 3 wersje stawek za części wspólne - zgodnie z pierwszą uchwałą, na informacji z księgowości oraz według nowego planu gospodarczego (bez załącznika o uchwale). każda inna.


Jeśli brak jest uchwały możemy tą zmianę oprotestować i nie płacić wysokości zaliczek w nowej wysokości. Najlepiej jest płacić zaliczki ustalone pierwotnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lipieck




Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:05, 22 Paź 2013    Temat postu:

ponawiam swoje pytanie - czy wszyscy zapłacili zaliczki za wrzesień i październik do pr-estate?

Poniżej wklejam treść korespondencji z księgowością pr-estate:

"Od 01.09.2013 zmianie uległa "strona" rozliczeń finansowych

W okresie 03-08/2013 wystawiane były faktury przez Developera tytułem
zryczałtowanych opłat natomiast od 09/2013 wpłacacie Państwo zaliczki do
Wspólnoty Mieszkaniowej Branickiego 16 na koszty utrzymania części wspólnej
oraz media dostarczane do lokali zgodnie z ustawa o Własności lokali

Ze swoje strony mogę jedynie nadmienić, że Wspólnota Mieszkaniowa nie jest
zobowiązana do wystawiania faktur dla swoich członków ponieważ:

Wspólnota mieszkaniowa nie dokumentuje obciążeń właścicieli związanych z
utrzymaniem nieruchomości wspólnej i odrębnych nieruchomości lokalowych
fakturami, ponieważ przychody z tytułu zaliczek na koszty zarządu oraz
dostawę mediów do lokali nie są obrotem w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o
podatku od towarów i usług.
Właściciele lokali nie nabywają zatem z tytułu pokrycia w/w kosztów od
wspólnoty mieszkaniowej usług, o których mowa w art. 8 ustawy o VAT,
dokonywanych wpłat nie można więc dokumentować fakturami VAT.
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w uzasadnieniu postanowienia z dnia 4
sierpnia 2008 roku, sygn. ILPP1/443-446/08-2/BD , wskazał, iż „....czynność
pokrycia przez członków wspólnoty kosztów zarządu nieruchomością wspólną i
kosztów związanych z utrzymaniem poszczególnych wyodrębnionych lokali nie
jest usługą w rozumieniu klasyfikacji statystycznych, nie stanowi tym samym
obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT. Wspólnota, czyli jej
członkowie nie dokonują dostawy w rozumieniu ustawy o VAT na rzecz samych
siebie, poprzez zapłatę zaliczek z tytułu kosztów utrzymania części
wspólnych oraz własnych lokali (opłaty za ciepłą wodę, dostawy energii,
wywozu nieczystości). Wspólnota dostarczając media swoim członkom nie
dokonuje odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług w
rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy. Wspólnota nie wykonuje bowiem
usług dla podmiotów spoza wspólnoty, lecz dla samej siebie – jest to tzw.
zużycie wewnętrzne członków wspólnoty. Stąd też brak jest uzasadnienia do
fakturowania wewnętrznych rozliczeń między wspólnotą, a jej członkami."
Powyższy pogląd jest jednolity w orzecznictwie organów podatkowych, Dyrektor
Izby Skarbowej w Bydgoszczy w postanowieniu z dnia 29 maja 2008 roku,
ITPP1/443-261/08/AJ również orzekł, iż: „... w rozliczeniach wewnątrz
wspólnoty nie występuje obrót w rozumieniu art. 29 cyt. ustawy o podatku od
towarów i usług, zatem nie można mówić o odsprzedaży mediów przez wspólnotę
a więc jej członków na rzecz osób trzecich, a jedynie o zwrocie wyłożonych
środków pieniężnych, która to czynność nie podlega opodatkowaniu podatkiem
od towarów i usług. Wobec powyższego Wspólnota (członkowie), nie dokonują
sprzedaży w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, na rzecz samych
siebie (również gdy dotyczy to wyodrębnionych lokali a nie części wspólnej).
Zatem w oparciu o przytoczone regulacje prawne Wspólnota dostarczając media
wyłącznie swoim członkom nie dokonuje odpłatnej dostawy towarów ani też
odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o
podatku od towarów i usług, ponieważ stroną umowy jest Wspólnota a więc jej
członkowie. W związku z powyższym brak jest uzasadnienia dla refakturowania
wewnętrznych rozliczeń między Wspólnotą, a jej członkami z tytułu
ponoszonych kosztów (energii elektrycznej, cieplnej, wywozu nieczystości,
wody i ścieków) dotyczących lokali użytkowych. Odnosząc powołane normy
prawne do przedstawionego stanu faktycznego należy uznać, że brak jest
podstaw prawnych do wystawiania przez Wspólnotę na rzecz swoich członków
faktur VAT z tytułu dostarczanych mediów".
W orzeczeniu z dnia 22 sierpnia 2008 roku, sygn.: IBPP3/443-395/08/B,
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach odnosząc się do poruszonej kwestii w
odniesieniu do wspólnoty lokali użytkowych przedstawił następujący pogląd:
„zaliczki te stanowią jedynie partycypację w kosztach jednostki
organizacyjnej - wspólnoty lokali użytkowych - przez jej członków. Wspólnota,
a więc jej członkowie, nie dokonują sprzedaży, w rozumieniu ustawy o
podatku od towarów i usług, na rzecz samych siebie (również jeżeli dotyczy
to wyodrębnionych lokali a nie części wspólnej), poprzez zapłatę zaliczek
(kwot) z tytułu kosztów związanych z utrzymaniem własnych lokali, np. z
tytułu opłat za ciepłą wodę, ogrzewanie lub wywóz nieczystości. Tym samym
Wspólnota nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie
pobierania opłat od członków wspólnoty z tytułu dostaw mediów do
poszczególnych lokali (tzw. refaktury) oraz pobierania zaliczek na pokrycie
kosztów zarządu i na fundusz remontowy ".

inne stanowisko jest w przypadku lokalu użytkowego

Pozdrawiam
Barbara Petryka"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lipieck




Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:08, 22 Paź 2013    Temat postu:

a tak w ogóle to ktoś może "odciąć" nam ciepło i wodę za niezapłacenie zaliczek do pr-estate?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:42, 22 Paź 2013    Temat postu:

Ja zapłaciłem, to chyba oczywiste, że wspólnota musi mieć pieniądze na działalność. Uważam tylko, że w sytuacji, w której wspólnocie będą naliczane karne odsetki za nieterminowe regulowanie zobowiązań np za wodę czy ogrzewanie (będące efektem braku wpłat części osób), odsetki te nie będą w przyszłości dzielone równo na wszystkich mieszkańców, a jedynie na tych, którzy nie płacą w terminie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:45, 22 Paź 2013    Temat postu:

lipieck napisał:
a tak w ogóle to ktoś może "odciąć" nam ciepło i wodę za niezapłacenie zaliczek do pr-estate?


Mam nadzieję, że tak, to chyba najlepszy sposób na zmuszenie do terminowego płacenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksaganska




Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:21, 23 Paź 2013    Temat postu:

Ja nie mam zamiaru płacić czynszu który jest absurdalnie wysoki.
Doczasu wyjaśnienia sposobu naliczenia tych opłat i wykazania z czeko wynikają takie podwyzki nie ureguluję nic i mam nadzieję że nie tylko ja ponieważ kwoty jakie nam kazano płacić to szaleństwo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:37, 23 Paź 2013    Temat postu:

Rozumiem, ze do tego czasu nie będziesz także korzystała z wody, ogrzewania etc.? A jeżeli będziesz, to kto według Ciebie ma płacić za zużytą przez Ciebie wodę? Pozostali mieszkańcy? Czy może wspolnota ma rozpocząć działalność od zadłużenia się? Większość wypowiadających się tu osób chyba niw do końca zdaje sobie sprawa na czym polega wspolnota. Wspólnota to nie jacys oni, którym płacimy imię wiadomo co z tymi pieniędzmi się dzieje. Wspólnota to my i jeżeli nie będziemy płacić to problem będziemy mieć przede wszystkim my, a nie zarządca. On będzie miał tylko znakomity argument do nic nie robienia. Po prostu będzie mówił, ze nie może nic zrobić bo nie ma żadnych środków. Oczywiście powinniśmy jak najszybciej uzyskać kontrole nad dzilaniami zarządcy, ale nie płacenie do tego czasu czynszu będzie oznaczało problem przede wszystkim dla nas, a nie dla niego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
silmes




Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Etap III, A

PostWysłany: Śro 19:37, 23 Paź 2013    Temat postu:

Maro zwróć uwage, że koszt wody czy ogrzewania jest znacznie nizszy od np. Funduszu remontowego, który ma sie nijak do nowo wybudowanego bloku czy innych opłat, które nie są indywidualne. Te kwoty są absurdalne. Również poczekam z wyjasnieniem podwyzki czynszu o 140 zł. Dla mnie jest to nie do przyjecia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:46, 23 Paź 2013    Temat postu:

Ok, rozumiem. Tylko do czasu wyjaśnienia nie korzystaj z wody, ogrzewania, nie wyrzucaj śmieci etc., bo ja nie mam zamiaru za Ciebie płacić, ani płacić odsetek za nieterminowe regulowanie zobowiązań przez wspólnotę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mtrawka




Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:47, 23 Paź 2013    Temat postu:

silmes napisał:
Maro zwróć uwage, że koszt wody czy ogrzewania jest znacznie nizszy od np. Funduszu remontowego, który ma sie nijak do nowo wybudowanego bloku czy innych opłat, które nie są indywidualne. Te kwoty są absurdalne. Również poczekam z wyjasnieniem podwyzki czynszu o 140 zł. Dla mnie jest to nie do przyjecia.


Nie przesadzajmy, że 30 groszy za m2 na fundusz remontowy to dużo. Tej opłaty akurat bym się nie czepiał. Nie wiadomo jakie wydatki czekają nas w przyszłości i lepiej już teraz gromadzić pewne fundusze z niedużych stosunkowo wpłat.

Zaliczki na wodę i ogrzewanie także nie przepadną - to wszystko powinno zostać rozliczone. Tutaj też jestem zwolennikiem lekko wyższych kwot niż późniejszej ogromnej dopłaty. Szczególnie w tym roku gdzie w ciepłych miesiącach nie były gromadzone pieniądze.

Jedynym elementem, który jest zdecydowanie zbyt wysoki to utrzymanie części wspólnych - ponad 50% czynszu.

Sam nadal czekam na obiecaną przez Pana Piotra uchwałę w celu wyjaśnienia różnic, ale przelew opłat wykonałem. Tak jak maro napisał, wspólnota musi mieć z czego regulować swoje należności.

Mi także nie podoba się sposób załatwiania spraw przez zarządcę, administratora, a także samego dewelopera, ale w takiej sytuacji naszym nadrzędnym celem powinno być odwołanie zarządcy i przejęcie kontroli na naszą własnością, a nie tego typu walka z wiatrakami jaką obecnie prowadzimy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo007




Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:25, 23 Paź 2013    Temat postu:

to co z naszym zebraniem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedlezdrowa.fora.pl Strona Główna -> Etap III Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 97, 98, 99  Następny
Strona 93 z 99

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin